מכבי חיפה מציגה – לאס ווגאס זה כאן


פורסם ב 22/02/2001 ע"י itamarbh


זה לא שלא חזינו מראש מה שיקרה עם מכירת הכרטיסים למשחק החוץ נגד הפועל ת"א, זה זה שהמועדון נשאר אטום ולא הסיק את המסקנות ע"פ ניסיון העבר וההכרות עם האנשים בשטח.

פעם היו ימים:

מכירת הכרטיסים לליגת האלופות, גם אם מדובר ב-45 אלף מקומות של איצטדיון רמת גן, הביאה את המוני אוהדי מכבי חיפה למרדף אחר היציעים הפופולארים שבאיצטדיון. הקמיהה לשבת ביציעים 11-12 שבחלק המזרחי באיצטדיון או ביציע 3 בחלק המערבי של רמת גן הביאה את מאות ואולי אלפי האוהדים שלא סמכו על אתר האינטרנט של קופת גרבר בשעות הצהוריים המוקדמות, אל הסמטה הקטנה של קופת הכרטיסים במרכז הכרמל. אגב, אם אתם שואלים, אז האתר של קופת הכרטיסים קרס כבר יום לפני. עוד מקרה מפורסם לא פחות, הוא משחק הדמעות נגד בני יהודה במחזור האחרון של עונת 2009/10 שבו הפסידה מכבי חיפה את האליפות. אתר האינטרנט של קופת גרבר קרס כבר שבוע קודם לכן ונשאר לא פעיל לכל אורך סופ"ש הקודם למשחק, והביא אלפים מאוהדי הקבוצה למכירות מאורגנות בקופות בקריית אליעזר שכמובן לוו בתחשות דוחק עצומה ותחושת חוסר אונים גדולה מאוד.

היום, ובדיאבד כיממה אחרי כישלון המכירה למשחק העונה הקרוב אמש בקופות האיצטדיון בקרית אליעזר, מצאו לנכון אנשי המועדון איתמר צ'יזיק ודודו בזק לזרוק את האשמה על אוהדי הקבוצה. נכון, זה נורא קל להאשים את האוהדים על כך שלא עמדו בסדר מופתי, זה עוד יותר פשוט לזרוק הכל על ספסרים או גורמים אינטרסנטים אחרים. אבל בעיקר זה מרגיז, את האוהדים שמשלמים ממיטב כספם כל שבוע מחדש, שהתריאו מראש ושלחו עשרות אם לא מאות אי-מיילים לכל גורם אפשרי במועדון, שהפיצו עשרות כתבות ודעות באתרי האוהדים השונים. ולמרות הכל הגיעו הרבה מאוד שעות לפני תחילת המכירה, עמדו בתור, ופשוט ראו את חזונם מתגשם לנגד עינם.

תכירו את 'עמוס', השרת של גרבר

בהחלט מר איתמר צ'יזיק, מדובר על כשלון של המועדון. לא של האוהדים ולא של אויבם הספסרים. זה אתם שהייתם צריכים לצפות את חוסר הסבלנות של האוהדים ואינטרס הספסרים, מה שלא עשיתם. אתם, שידעתם עם מי יש לכם עסק, העדפתם להסתמך על המזל ולקוות שהכל יהיה בסדר תוך התעלמות מוחלטת מהרחשים בשטח ועובדות העבר.

היו פתרונות, מלא פתרונות. בין אם למכור את הכרטיסים כרגיל ברשת האינטרנט ובקופה, כמו לפני כל משחק חוץ, או אפשרות המכירה המיוחדת באינטרנט, כאשר מודיעים לפני על יום ושעה שבו תתחיל המכירה. גם אם בסופו של דבר הוחלט על מכירה רק למנויים (ואני מברכים…) אין שום סיבה להטריח את כולם ביום ושעה מסויימים למקום פיזי כזה או אחר כשאפשר להגיד להם להיות ביום ושעה מסויימים בכתובת אינטרנט כזאת או אחרת, גם אם במילא הם צריכים להיות באותו מקום פיזי כמה שעות אח"כ… את סבלנות האוהדים הישראלים, והאלימות שנמצאת אצל חלקם אנחנו כבר מכירים ולא מהיום.

אבל גם פה בנושא זה שמעו האוהדים תשובות לא תשובות. כבר רבות מדברים בכרמל על אותו שרת אינטרנט של קופת גרבר שקורס כמעט בכל פעם מחדש, בכל משחק גדול. השרת אפילו קיבל שם עברי כשר: 'עמוס'. נשאלת השאלה לאן הולכים תשלומי העמלה שאוהדים משלמים כבר עשרות שנים על כל כרטיס כניסה שנרכש למשחקי מכבי חיפה, בבית או בחוץ, כאשר שרת בעל נפח תעבורה גדול זה לא עסק כ"כ יקרה בימנו, סיפור של כמה מאות בודדות של שקלים. יותר מזה, בהנהלת הקבוצה דאגו להאשים את הספספרים וגופים אינטרסנטים אחרים בעומס מכוון על השרת והפלתו, דבר שכל אחד שמגיע למגרשי הכדורגל בארץ הקודש ומכיר את הנפשות הפועלות יודע כי הוא מגוחך.

טיעון אחר שהועלה על נושא האינטרנט, הוא עניין הזיהוי. כיצד יוכלו לאמת בגרבר ובמכבי חיפה מי באמת מנוי? שאלה טובה. הרי במכבי חיפה מתגאים על כרטיסי כניסה ומנויים אלקטרונים, על "כניסה חכמה". לצורך אותה כניסה חכמה, דאטה-בייס (בסיס נתונים) של כלל המנויים נמצא זמין כל העת ומשמש לעימות הנתונים בעת כניסת המנויים למגרש. אין שום סיבה שאותו בסיס נתונים לא יוכל לשמש גם לזיהוי המנויים במעמד הקנייה באתר האינטרנט ויאשר קנייה רק למי שיקליד נתונים נכונים, נתונים שרשומים על כל מנוי שמכבי חיפה הנפיקה. מדובר על עבודה פשוטה הניתנת להפעלה תוך זמן קצר, בטח כשדבר כזה כבר נעשה בעבר, כאשר כל חבר מועדון יכל להטעין את הכרטיס שלו לכל משחק בית של הקבוצה.

אס זוכה קינג בוכה

כמו הרעיונות הקודמים, גם רעיון ההגרלה הוא לא כ"כ רע כמו כשהוא נשמע. הגרלות על כרטיסי כניסה לאירועי ספורט נערכים באופן תדיר כמו באולמפיאדות וגמרים גדולים. מה שמרגיז הוא שזה מגיע כעת, אחרי כל הבלאגן ולא לפני.אם נסתכל על הדברים הפחות אופטימיים שברעיון, אז ההגרלה פותחת סיכוי לא רע בכלל להשגת כרטיס למשחק לאנשים שכלל לא התכוונו להגיע למכירה שנערכה אמש בקריית אליעזר, גם בעת רישום מוקדם להגרלה. ולכו תסבירו לאותו אוהד שהגיע מהדרום כבר בתשע בבוקר כדי לתפוס את מקומו בראשית התור שהכרטיס שלו נמצא כעת אצל מישהו כזה, שכלל לא התכוון להגיע למשחק, אך ניסה את מזלו.

בנוסף להיגנות שבדבר, רעיון ההגרלה פותח פתח גדול מאוד לאותו דבר שהנהלת הקבוצה רצתה למנוע – ספסרות בכרטיסים. לא מן הנמנע שכמה דקות לאחר שנשמע את תוצאות ההגרלה נוכל למצוא כרטיסים למשחק במכירים מופקעים באתרי המכירות השונים.

עוד דבר אחרון וחשוב בנושא הדחייה של חלוקת הכרטיסים לאוהדים הינם השמועות שרצות כיום בין האוהדים על קומבינות וקשרים שמפעילים חלק מן האוהדים בניסיון להשיג כרטיסים. קשה מאוד להאשים את אותם האוהדים שמנסים להפעיל את הקשרים האלה, ואף אחד לא בא אליהם בטענות – כולם רוצים להיות במשחק הזה. מנגד, הדבר, אם יוצא אל הפועל כמובן, נוגס משמעותית בכמות הכרטיסים העומדים להגרלה.

אז מה יש לנו כאן?

הרבה מאוד טענות, ובצדק, להנהלת מכבי חיפה. וכל מה שימסר כתגובה לטענות אלה נכון: זה משחק חוץ, בלי הרבה כרטיסים ויכולת משחק עם הכמות, והרצון להבטיח שכמה שיותר אוהדים ירוקים יהיו שם.

אך המרחק מכאן לאיך שהדברים בוצעו ומבוצעים בפועל הינו גדול, גדול מאוד. בהחלט היה ניתן וצריך לעשות את הדברים אחרת. עושה רושם שהגרלה והימור באים לידי ביטוי לא רק באיך שמכבי חיפה תחלק את הכרטיסים לאוהדיה, אלא גם באיך שמכבי חיפה מקבלת החלטות. וחבל.

הטור כתוב מנקודת מבטו האישית של הכותב ובא להראות את המציאות אך ורק איך שהוא רואה אותה, ולא בשום צורה אחרת.

איתמר בן חיים, יציע 4.

Share

השאר תגובה