באנרים באפליקציות – AdMob


פורסם ב 05/04/2010 ע"י Elad Leev - אלעד ליב

הקדמה לפרסום באפליקציות וכמה דגשים לעבודה עם AdMob

ישנן מספר דרכים להכניס באנרים לאפליקציות. ראשית נסקור את הרשת AdMob אשר נמצאת בתהליך רכישה על ידי גוגל. אבל לפני כן, מספר דברים אלמנטריים שחשבו להבין בכל הנוגע לפרסום באפליקציות. המטרה של בעלי האפליקציות היא להרוויח כמה שיותר מלחיצות על באנרים. לשם כך, חשוב שהבאנר שמוצג למשתמש יהיה רלוונטי כדי שתהיה לו סיבה ללחוץ עליו. חלק מהפרמטרים שהרשת לוקחת בחשבון בעת הצגת הבאנר היא תיאור האפליקציה שלכם ושיוכה לקטגוריה המתאימה לדוגמה: ספורט, חדשות, משחקים וכדומה. בתיאור, ניתן לרשום הסבר מפורט יותר שיכלול גם מילות מפתח. שימו לב שהרשתות מנטרות פעילות בלתי חוקית ומזהות קליקים מזוייפים שמיוצרים על ידי רובוטים למיניהם.

אל תפתחו ציפיות. בישראל, אין כיום מפרסמים רבים שמוציאים את תקציב הפרסום שלהם על באנרים באפליקציות. השוק צעיר וחסר מודעות, המכשירים עדיין לא הגיעו לכלל האכלוסיה, והמשתמשים עדיין לא נחשפו לאופן החדש של צריכת תכנים באפליקציות. זאת בדיוק הסיבה שההזדמנות כאן היא משמעותית. AdMob מאפשרת למפרסמים למקד את הפרסומות לארצות מסויימות ולהציגן לגברים או לנשים בקבוצות גיל שונות. מה שעוד משפיע באופן ניכר על יחס ההמרה הוא דף הנחיתה. ברגע שהמשתמש לחץ על הבאנר ניתן:

  • להפנות אותו לדף שבו הוא ימלא פרטים נוספים
  • להפנות אותו לדף הורדה של אפליקציה אחרת מהמרקט
  • ליזום שיחה למפרסם
  • להפנות למיקום על מפה
  • להפנות לסרטון ב youtube
  • להציג ברקוד של קופון סלולרי

האפשרויות הן רבות ומגוונות ועוד נדבר עליהן בהמשך כשהשוק יבשיל. כרגע, כ Publisher או בעל אפליקציה שמכין את הקרקע אני ממליץ לחשוב על שני דברים. אפליקציה רב שימושית עם תפוצה רחבה ככל האפשר. כלומר, אפליקציה שמשתמשים יחזרו אליה מדי יום, כזו שלא תאבד אי שם במעמקי המרקט, וכמובן אפליקציה שיהיו לה כמה שיותר משתמשים אקטיבים. כיצד אם כן מגדילים את כמות ההורדות? AdMob House Ads היא שיטה מעניינת שמאפשרת לכם לפרסם את האפליקציה שלכם ברשת בחינם. אתם מגדירים איזה אחוז מכמות החשיפות שיש לכם באפליקציה תהיו מעוניינים להקדיש לטובת הרשת בחינם. בתמורה, תקבלו חשיפה של האפליקציה שלכם בשווי אותו אחוז ברשת של AdMob. חשוב לציין שלחיצה על באנר שמוצג כחלק מהחשיפות החינמיות באפליקציה שלכם, לא יזכה אתכם בתשלום. התמורה כפי שהסברתי, הינה בחשיפת האפליקציה שלכם אצל מישהו אחר ברשת.

קשה? מסובך? זאת רק ההתחלה. אנחנו עדיין לא מודעים לאפשרויות הפרסום והיכולות שגוגל ואפל מבשלות לנו….

Share

מתכנת Web, מעצב גרפי, גוגולהוליק, מאוהב באנדרואיד ובקהילת הקוד הפתוח. פעיל בקידום האנדרואיד בישראל ומאמין שלינוקס זה דרך חיים. הכתב, המתכנת, המעצב והאיש סיסטם של הפורטל!

השאר תגובה